فی ما فی

ساخت وبلاگ

عناصر گروه تروریستی داعش دهها تن از اهالی موصل عراق را با اسید نیتریک اعدام کردند.

عناصر گروه تروریستی داعش دهها تن از اهالی موصل عراق را با اسید نیتریک اعدام کردند.
 
به گزارش پرس تی وی، پایگاه خبری عرب زبان سومریه به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد، تروریست‌های تکفیری 25 تن را به جرم همکاری با نیروهای عراقی و جاسوسی برای آنها با اسید نیتریک شکنجه و اعدام کردند.
 
این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت، تروریست‌های داعش ابتدا قربانیان خود را با طناب بستند و سپس آنها را به درون حوضچه‌ای از اسید نیتریک انداختند.
 
گفته می‌شود، داعش به منظور ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، قربانیان خود را در ملاء عام اعدام کرد.
 
در تاریخ 24 اردیبهشت 1395 نیز تروریست‌های داعش 11 تن از ساکنان موصل را به جرم حمل تلفن همراه اعدام کردند.
 
پیشتر در 21 اردیبهشت نیز داعش پنج تن از اعضای یک خانواده عراقی را در کرکوک زنده زنده سوزاندند. داعش این پنج تن را به تلاش برای فرار از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها متهم کرده بود.
 
در فروردین ماه نیز عناصر داعش 250 زن را در موصل اعدام کردند. این زن‌ها پیشنهاد ازدواج موقت با عناصر داعش را رد کرده بودند.
 
جان کوبیس، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق و مدیر مأموریت یاری رسانی سازمان ملل به عراق در جلسه شورای امنیت گفت، طی ماه‌های اخیر، بیش از 50 گور دسته جمعی در مناطق مختلف عراق که پیشتر در کنترل داعش بود، کشف شده است.
 
تروریست‌های داعش پس از حمله به عراق در تابستان 2014 (1393) بخش‌های گسترده‌ای از غرب و شمال این کشور عربی را اشغال کردند.
 
نیروهای ارتش عراق همراه با نیروهای پیشمرگه کرد، مبارزان شیعه و قبایل سنی عراق در سال گذشته (1394) تروریست‌های تکفیری را از بسیاری از مناطق این کشور عربی عقب راندند و شهرهایی از جمله رمادی، تکریت و بیجی را آزاد کردند.

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 116 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:35

 رییس‌جمهور در دیدار با حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی حوزه‌های علمیه، بویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید را یکی از بزرگترین پشتوانه‌ها و سرمایه‌های معنوی و فرهنگی ملت و دولت دانست.
 
به گزارش ایسنا حسن روحانی روز جمعه با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در قم، گفت: در ترسیم راهبرد فرهنگی کشور و در صحنه نگه داشتن مردم، حوزه نقش اساسی دارد.
 
وی با تشریح برنامه‌ ها و دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، از حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید و بویژه حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در تمام مراحل و سختی ها، از دولت پشیبانی کرده اند، سپاسگزاری کرد.
 
وی با ارائه آمار و استنادات اظهار کرد: در حوزه‌های علمی و فرهنگی و بویژه در مدارس و دانشگاه ها، حرکت خوب و رو به رشدی در کشور انجام گرفته که این روند باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.
 
وی برقراری آرامش در بازار اقتصادی کشور، کاستن از نرخ تورم و رشد یک درصدی در سال ۹۴ به رغم کاهش بهای نفت را، از جمله دستاوردهای دولت برشمرد و تاکید کرد: تمام تلاش دولت یازدهم رسیدن به نرخ رشد ۵ درصدی در سال جاری است.
 
رییس‌جمهور افزود: در بحث اشتغال به رغم اینکه طی سالهای گذشته اشتغال خالص تقریبا صفر بود، اما این رقم از سال ۹۳ افزایش یافت و روند اشتغالزایی با ایجاد رونق در کشور، ادامه می‌یابد.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های حوزه‌های علمیه که در تاریخ کشور همیشه پیشتاز بوده‌اند و امروز نیز این پیشتازی را حفظ کرده‌اند، جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان بیش از پیش ارتقا یابد.

سخنان مکارم شیرازی
 
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نیز در دیدار رییس‌ جمهوری اسلامی ایران، با قدردانی از تلاش های دولت یازدهم برای اعتلای ایران اسلامی، تصریح کرد: دولت برای بهبود وضعیت کشور و رسیدگی به وضعیت محرومان و اقشار ضعیف جامعه اقدامات زیادی انجام داده و در این مسیر به موفقیت های خوبی نیز دست یافته است که باید با عزم بیشتر و حمایت همگان ادامه یابد.
 
مرجع عالیقدر جهان تشیع در این دیدار که صبح پنج‌شنبه و در بیت معظم له برگزار شد، خطاب به حسن روحانی افزودند: شما رییس جمهوری موفقی هستید و با وجود همه مشکلاتی که بخشی از آن میراث گذشته و بخش دیگر نیز شیطنت اجانب و بیگانگان است، به تلاش های خود برای ساختن کشور ادامه می‌دهید.
 
وی با تاکید بر این‌که «نباید انتظار داشت که مشکلات یک شبه حل شود»، گفت: برای رفع این مشکلات زحمات زیادی متقبل شده اید و بحمدالله موفقیت های خوبی نیز نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و بویژه محرومان ادامه یابد.
 
 آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت در جامعه تاکید کرد: برخی با ایراد گرفتن های بدون توجه به امکانات و حتی ارائه یک پیشنهاد برای رفع مشکلات، به دنبال مایوس کردن مردم هستند و این در حالی است که انتقاد کردن صرف، و بدون ارائه پیشنهاد، عادلانه و منصفانه نیست.
 
وی در همین ارتباط ضرورت پرهیز از جناح گرایی و توجه به منافع ملی را خاطرنشان کرد و گفت: متاسفانه برخی هنوز جناحی فکر می کنند که معنای آن، فدا کردن منافع ملی به پای منافع جناحی است؛حرکتی که همگان بشدت باید از آن پرهیز کنند.
 
این مرجع عالیقدر جهان تشیع در ادامه با ارائه رهنمودهایی در حوزه های اقتصادی و فرهنگی اظهار کرد: بیکاری یکی از معضلات اساسی جامعه امروز است و دولت باید با اطلاع رسانی بیشتر، دستاوردهای خود را در این حوزه برای مردم تشریح کند و برای حل قطعی مشکل اشتغال، همچنان اهتمام داشته باشد.
 
  آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه، توزیع نامناسب یارانه ها را یک معضل برای اقتصاد کشور دانست و با تاکید بر ضرورت عزمی راسخ برای رفع این معضل، افزود: در حالی که کشور برای پیشبرد طرح های مرتبط با تولید و آبادانی و اشتغال بشدت نیازمند سرمایه است، مشکل بزرگ توزیع یارانه به صورت عمومی باید حل شود.

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 105 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:35

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گیلان در مورد شگرد جدید سارقان در ایجاد نقص در خودپردازهای بانکی به شهروندان هشدار داد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گیلان در مورد شگرد جدید سارقان در ایجاد نقص در خودپردازهای بانکی به شهروندان هشدار داد.
 
به گزارش ایرنا، سرهنگ فرهاد فلاح کریمی گفت: در تازه ترین روش مجرمانه برای سرقت، متهم در زمان های خلوت روز، به دستگاه خودپرداز یکی از بانک ها مراجعه و با شگردی مجرمانه اقدام به بستن خروجی پول دستگاه عابربانک کرده و منتظر قربانی می ماند.
 
وی افزود: قربانی که از نقص ایجاد شده در دستگاه خودپرداز بی اطلاع می باشد، جهت دریافت پول به باجه مراجعه و پس از وارد کردن کارت بانکی و انجام سایر عملیات منتظر دریافت پول خود شده ولی به دلیل نقص ایجاد شده در خروجی پول، قادر به دریافت پول نشده و بعد از مدتی کارت خود را دریافت و محل را ترک می کند.
 
سرهنگ فلاح کریمی بیان داشت: فرد مجرم که تمامی حرکات قربانی را زیر نظر دارد، به باجه خودپرداز این بانک مراجعه و پس از شروع به کار مجدد دستگاه خودپرداز، پیغام که آیا درخواست دیگری دارید را اجرا و بله را فشار داده و مبلغی را دریافت یا اینکه کلیه موجودی قربانی را به حساب دیگری منتقل می کند.
 
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای برطرف شدن این نقص با بانک مربوطه انجام شده، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 102 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:35

کولیندا گرابار کیتاروویچ" رئیس جمهور 48 ساله کرواسی که برای دیدارهای دیپلماتیک به ایران آمده، از سوی برخی کاربران ایرانی هم خوشامدگویی شنید و صفحه اینستاگرامش صدها کامنت فارسی گرفته است.

کاربران ایرانی بعد از ورود ورود هر شخصیت سیاسی، هنری و ورزشی به کشورمان در شبکه های اجتماعی از آنها استقبال می کنند، حال برخی با روی خوش و بعضی دیگر با کامنت های توهین آمیز که خوشبختانه این بار رئیس جمهور کرواسی مورد عنایت کاربران قرار گرفت.



فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 120 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:28

کارشناسان اعتیاد معتقدند، مشکل درمان اعتیاد، دیگر کمبود مراکز درمان اعتیاد نیست و مسئله مهم، بی توجهی به درمان های غیردارویی است. آنها می گویند حذف درمان‌های غیردارویی، حذف درمان اعتیاد است.

به گزارش مهر، سه هفته‌ای می‌شود که مسئولان هشدار داده‌اند که تریاک‌ها آغشته به سرب است و اخبار هم حکایت از آن دارد که میزان مسمومیت معتادان روزبه‌روز بیشتر می‌شود. دکتر پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اولین کسی بود که به‌طور رسمی این مسئله را مطرح کرد و به مصرف‌کنندگان مواد هشدار داد که از قاچاقچیان تریاک نخرند و به‌جای آن از مراکز درمان سرپایی اعتیاد یا مراکز کاهش آسیب شربت تریاک تهیه کنند. افشار برای اینکه هزینه درمان با شربت تریاک نسبت به خرید تریاک از قاچاقچیان بیشتر نشود هم راهکاری ارائه داد و گفت که به مراکز درمانی اعلام شده است تا خدمات روان‌شناختی و مددکاری را برای این افراد کاهش دهند تا قیمت تمام‌شده درمان اعتیاد بیشتر از قیمت خرید تریاک از قاچاقچیان نشود؛ اما این راهکار افشار برای کاهش هزینه‌ها به مذاق درمانگران و کار‌شناسان حوزه اعتیاد خوش نیامده است. آن‌ها معتقدند که این راهکار غیرکارشناسی است و عجیب است که او چنین راه‌حلی برای این مشکل مطرح کرده است.

دکتر حسن رفیعی، درمانگر و کار‌شناس اعتیاد می‌گوید: این اظهارنظر بر دو فرض غلط پایه‌گذاری شده است. فرض اول اینکه خدمات روان‌شناختی و مددکاری تأثیری در درمان اعتیاد ندارند و بود و نبود آن‌ها مهم نیست. فرض دوم هم این است که برای کمک به معتادِ در حال درمان یک ریال هم نمی‌خواهیم خرج کنیم.

او بر این اعتقاد است که مشکل اصلی درمان اعتیاد در ایران این است که به بیمار فقط و فقط خدمات پزشکی ارائه می‌شود آن‌هم نه در حد استاندارد و به شکلی که در منابع درمان اعتیاد آمده است: متأسفانه برخی از مراکز درمان سرپایی به متادون فروشی تبدیل شده‌اند. در این مراکز بیمار اصلاً پزشک را نمی‌بیند و بسته‌های متادون را منشی مرکز یا فرد غیرمتخصص دیگری که تحصیلات پایین یا غیرمرتبط دارد، به بیمار می‌دهد.

به گفته رفیعی، با توسعه مراکز درمان اعتیاد از سال ۸۱ با پیشگامی سازمان بهزیستی کشور که سپس وزارت بهداشت هم تابع این سیاست شد، خوشبختانه اکنون دیگر مشکل درمان اعتیاد، کمبود مراکز درمانی یا درمانهای دارویی نیست و مسئله اتفاقاً بی‌توجهی به درمان‌های غیردارویی است: ما در تعداد مراکز درمانی یا درمانهای دارویی دیگر مشکلی نداریم و خوشبختانه دیگر هیچ بیماری پشت نوبت انتظار نیست. امروز مشکل درمان اعتیاد در کیفیت ارائه خدمات است و حالا با این اظهارنظر همین کیفیت اندک مراکز درمانی هم تقلیل خواهد یافت و از این حد هم پایین‌تر خواهد آمد. با این شیوه اگر مراکزی بودند که هر سال دو جلسه گروه‌درمانی برگزار می‌کردند آن را هم دیگر تعطیل می‌کنند.

این استاد دانشگاه و کار‌شناس اعتیاد می‌گوید: درمان دارویی به‌تنهایی درد چندانی از اعتیاد دوا نمی‌کند. این درمان‌ها حتماً باید با درمان‌های غیردارویی، روان‌درمانی، گروه‌درمانی، ماتریکس، مداخلات اجتماعی و غیره تکمیل شود. حذف این درمان‌ها یعنی حذف درمان اعتیاد. با متادون و شربت تریاک، باری از اعتیاد این مملکت کم نخواهد شد.

رفیعی با توزیع شربت تریاک در جامعه هم موافق نیست و می‌گوید: ۱۰، ۱۵ سال پیش گروهی پیشنهاد توزیع شربت تریاک را مطرح کردند که اقدامی غیرکار‌شناسی و مطالعه نشده بود. این دیدگاه‌‌ همان زمان هم مخالفان زیادی داشت و پیشنهاددهندگان تنها با تمسک به قدرت، کار خود را پیش بردند. اما جامعه این نوع درمان را پذیرا نشد و شربت تریاک در جامعه توسعه پیدا نکرد. حالا با این روش می‌خواهند شربت تریاک را هم گسترش بدهند.

درمان اعتیاد باید تحت پوشش بیمه باشد

او در پاسخ به این سؤال که در شرایط اضطراری کنونی که به‌طور گسترده سرب به تریاک اضافه شده است، چه راهکاری برای حل مسئله پیشنهاد می‌کنید، می‌گوید: درمان باید در جامعه گسترش پیدا کند. اگر هزینه درمان زیاد است و این باعث می‌شود که معتاد به سمت درمان نرود، هزینه درمان را باید دولت با بیمه یا یارانه پوشش بدهند. معلوم است که وقتی هزینه درمان اعتیاد بیش از هزینه خود اعتیاد باشد، این وسط درمان اعتیاد می‌بازد و معتاد رغبتی برای ترک پیدا نمی‌کند. راه‌حل این است که درمان اعتیاد تحت پوشش بیمه باشد و یارانه به آن اختصاص داده شود. مسئولان نمی‌توانند این کار را بکنند، می‌خواهند از سر و ته درمان اعتیاد بزنند. این فقط پاک کردن صورت مسئله است، نه حل آن.

این کارشناس اعتیاد می‌گوید: فرض کنید که بیماری مشکل دیابت دارد و باید روزی یک قرص مصرف کند. آیا پزشک به بهانه اینکه این قرص گران است می‌تواند بگوید که به‌جای روزی یک قرص نصف قرص بخورد؟ پیشنهاد دکتر افشار متاسفانه به همین نادرستی است و البته باید به این فکر کرد که در حالی که هرگز به مخیله هیچ پزشکی خطور نمی‌کند که در مورد دیابت چنین پیشنهادی بدهد، چه شده است که یک مقام مسئول در مورد اعتیاد به چنین راه حلی رسیده است؟!

هزینه بالای ترک اعتیاد معتادان را منصرف می کند

رفیعی در پاسخ به این سؤال که بیماران را چطور باید برای درمان ترغیب کنیم، می‌گوید: معتادان وقتی ببینند که تریاک چه عوارضی برای آن‌ها و دیگر مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند، برای درمان ترغیب می‌شوند؛ اما همین بیمار اگر به مراکز درمانی مراجعه کند و ببیند که هزینه درمان اعتیاد از هزینه مصرف مواد بیشتر است، ترجیح می‌دهد‌‌ همان تریاکی را مصرف کند که سرب دارد. دولت می‌تواند با استفاده از دو سازوکار بیمه‌ای و حمایتی (یارانه) این تهدید را به فرصت خوبی برای جذب تعداد بیشتری از بیماران به درمان درست اعتیاد، اعم از دارویی و غیردارویی، تبدیل کند. جان شهروندان ارزش آن را دارد که اندکی از هزینه‌های دیگر بزنیم و صرف این کار کنیم.

عباس دیلمی‌زاده، مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره هم به گفته‌های سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر انتقاد دارد. او می‌گوید: مسئله درمان ارزان‌قیمت از بعد اقتصادی برای آن دسته از مصرف‌کنندگانی که از نظر مالی بی‌بضاعت هستند، قطعاً کمک‌کننده است که چنین درمانی را می‌توان در مراکز کاهش آسیب به بیماران ارائه داد اما این به معنای آن نیست که باید همه درمان‌ها را به سمت ارزان‌قیمت ببریم.

دیلمی‌زاده با بیان اینکه باید برنامه‌های درمانی از ارزان‌قیمت تا گران‌قیمت در جامعه وجود داشته باشد تا هرکس بر اساس نیاز و توانایی که دارد از این برنامه‌ها استفاده کند، گفت: درمان‌های موفق در دنیا که مداخلات علمی دارد و نتایج بسیار خوبی را هم به دنبال داشته است، بسیار گران‌قیمت هستند اما برای اینکه بیمار بتواند هزینه‌های آن درمان را بپردازد، سیستم رفاه اجتماعی با پرداخت هزینه‌ها از طریق بیمه یا کمک دولت‌ها بخش زیادی از این هزینه‌ها را تامین می کند.

او می‌گوید در این کشور‌ها به بهانه اینکه هزینه تمام‌شده درمان و بازتوانی گران است، بخشی از فرایند درمان را حذف نمی‌کنند بلکه دولت بخشی از هزینه درمان را متقبل می‌شود.

دیلمی زاده یادآور می شود: نباید با حذف بخشی از فرایند درمان هزینه‌ها را کاهش داد. خدمات روان‌شناسی و مددکاری و دیگر خدمات غیردارویی بخش مهمی از فرایند درمان را شامل می‌شود که میزان موفقیت درمان را افزایش می‌دهد. به نظر من حذف این بخش‌ها برای کاهش قیمت، راهکار مناسبی نیست و نمی‌تواند سیاست و برنامه‌ریزی درستی باشد.

به گفته این فعال اجتماعی، بهتر است برنامه‌ها و درمان‌های ارزان‌قیمت، مانند درمان‌های نگهدارنده معروف به (MMT) در کنار مراکز گذری کاهش آسیب ها (DIC‌) که هزینه کمی در حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان دارد، توسعه یابد تا فرد مصرف‌کننده کارتن‌خواب بتواند برای گرفتن دارو و متادون از آن بهره ببرد و به‌این‌ترتیب خواست آقای دکتر افشار عملیاتی شود؛ اما اگر بخواهیم همین فرمول را برای سیستم‌های درمان دیگر بچینیم یعنی در مراکز درمان سرپایی از آن بهره ببریم، شیوه درستی به کار نبرده‌ایم.

او می‌گوید: اعتقاد من این است که باید درمان‌های غیر دارویی اعتیاد در کنار درمان های دارویی گسترش پیدا کند یعنی خدمات روان‌پزشکی، روانشناسی، مشاوره، مددکاری، گروه‌درمانی در مراکز توسعه یابد تا امکان درمان دیگر اختلالات همراه بیمار هم فراهم شود. ارائه چنین خدماتی به بیمار قطعاً باعث افزایش هزینه درمان می‌شود یعنی تعرفه‌ها از آنچه در حال حاضر است گران‌تر می‌شود، اما کیفیت افزایش می‌یابد. آن‌وقت دولت می‌تواند نقش و وظیفه اصلی خودش را در سیستم رفاه و عدالت اجتماعی بازی کند و هزینه‌هایی را که بیماران کم بضاعت نمی‌توانند بپردازد، از طریق بیمه یا یارانه متحمل شود. به این ترتیب چند لایه درمانی برای مقاصد مختلف و گروه‌های هدف مختلف در جامعه خواهیم داشت؛ و هم فرد مصرف‌کننده کارتن‌خواب می‌تواند از خدمات ارزان‌قیمت و کاهش آسیب بهره ببرد و هم برنامه خاص و ویژه‌ای برای افرادی که توانایی مالی بالا دارند، تدارک دیده می‌شود.

دیلمی‌زاده می‌گوید: یک برنامه اقامتی کامل و درست ماهیانه بیش از ۳ هزار دلار در کشورهای دیگر هزینه دارد درحالی‌که ما هنوز نتوانستیم برنامه‌های اقامتی یا برنامه‌های درمان تخصصی‌تری در کشورمان داشته باشیم که قیمت‌های بالاتری دارد.

سند معتبری برای بغرنج بودن شرایط وجود ندارد

او در پاسخ به این سؤال که در شرایط بحرانی کنونی که میزان مسمومیت سربی در مصرف‌کنندگان مواد افزایش‌یافته است، چه باید کرد، می‌گوید: مطمئن نیستم که شرایط بحرانی باشد چون هنوز شواهد دقیق و درستی از این موضوع در دست نیست. همه داده‌های من بر اساس شنیده‌ها و ادبیات شفاهی است و هیچ سند و مدرک معتبر و مستندی وجود ندارد که نشان دهد شرایط بغرنج است. به همین دلیل من به‌عنوان یک فعال اجتماعی نمی‌دانم وضعیت تا چه حد بحرانی است. من فکر کنم در ابتدا باید یک تحقیق دقیق و درست از سوی مراجع علمی، تخصصی و دانشگاهی صورت بگیرد تا مشخص شود که مسئله توزیع گسترده تریاک‌های آلوده به سرب در کشور تا چه اندازه صحت دارد. این تحقیق باید به‌سرعت انجام شود و مستندات آن به جامعه علمی و تخصصی و درمانگران ارائه شود و وضعیت موجود برای سیستم درمانی تشریح شود.

او می‌گوید: راهکار سریع این است که بعد از تحقیق و پژوهش، کمیته تخصصی از کار‌شناسان حوزه‌های مرتبط شکل بگیرد و این کمیته تصمیم بگیرد که چه اقداماتی باید انجام شود. یکی از راهکار‌ها می‌تواند این باشد که داروهای نگهدارنده‌ای مانند شربت تریاک و متادون در اختیار مراکز کاهش آسیب قرار داده شود تا با هزینه پایین در اختیار گروه‌های آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه که مصرف‌کننده مواد هستند، قرار داده شود و با اطلاع‌رسانی گسترده به آن‌ها اعلام شود که از این به بعد برای گرفتن شربت تریاک ارزان‌قیمت و سالم به مراکز کاهش آسیب مراجعه کنند. این کاهش قیمت و در دسترس قرار دادن دارو می‌تواند برای دهک‌های پایین جامعه مؤثر باشد اما گروه‌های متوسط و بالای جامعه به این سادگی برای ترک انگیزه پیدا نمی‌کنند. کاهش قیمت درمان برای آن‌ها مشوق نیست. آن‌ها به برنامه‌های خاص دیگری نیاز دارند که باید برای آن هم فکر شود.

او ادامه می‌دهد: به نظرم به سادگی نمی توان انتظار داشت که با کاهش قیمت درمان بحران [البته اگر شرایط بحرانی باشد] را مدیریت کنیم و تعداد زیادی را در یک‌زمان کوتاه به سمت درمان ببریم. این درست است که پایین بودن قیمت درمان می‌تواند مشوقی برای درمان معتادان بی‌بضاعت باشد ولی برای گروه های متوسط به بالا این یک فرایند طولانی‌مدت است یعنی در طولانی‌مدت اگر قیمت متناسب و درست باشد عده‌ای به درمان مراجعه می‌کنند و منظورم این است که در چنین شرایطی با کاهش قیمت درمان نمی‌توانیم یک‌مرتبه تعداد زیادی از افراد را به سمت درمان ببریم. برای ترغیب بیماران به سمت درمان باید انگیزه‌های بیشتری از قیمت برایشان فراهم شود تا یک‌مرتبه و در یک مدت‌زمان کوتاه تعداد زیادی وارد چرخه درمان شوند که البته برای به وجود آوردن این انگیزه‌ها راه‌های متفاوتی وجود دارد.

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 104 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:28

مصطفی زمانی بازیگر سریال «شهرزاد» شبکه اجتماعی اینستاگرام را ترک کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این بازیگر درباره دلیل ترک اینستاگرام نوشت: «تصوير زبان اشاره است،به طرق مختلف سعي كردم در اين مدت در حد توان در خدمتتان باشم،اما نتوانستم ارتباط مورد علاقه ام رو باشما برقرار كنم.

دلم مي‌خواد به همتون بگم ثانيه‌اي هم هست بذاريد واسه زندگي خودتون نه من،چه تعريف چه انتقاد وچه ...،اما متاسفانه به زبان تصوير قادر به انجام اين كار نشدم،همتون رو به خداي بزرگ ميسپارم ودر پايان نقل قولي ميكنم از يك دوست آلماني پرسيدم چرا شما سوپراستار كم دارين؟جواب:ما خيلي دير گول ميخوريم دير گول بخوريم،خداحافظ تا اطلاع ثانوي»

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 112 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:28

فرادید| «استفان ابونگه» فقط به خاطر رنگ پوستش از کامرون فرار کرد. او اما چند سال بعد به کشورش بازگشت تا آن پزشک رمال را پیدا کند و از او بپرسد چرا از اعضای بدن انسان‌های زال‌تن* در «معجون‌های جادویی» استفاده می‌کند. در برخی مناطق «زال‌تنی» با داشتن قدرت‌های جادویی در ارتباط است. ماجرای استفان را در ادامه بخوانید.
 
به گزارش فرادید به نقل از بی بی سی انگلیسی،
استفان با یک دست کت و شلوار اتو کشیده و کیفی به دست، سر یک جاده جنگلی ایستاده است. عینک آفتابی برای استفان از آب هم واجب‌تر است، چرا که او یک زال‌تن است. البته یکی دیگر از کارایی‌های عینک آفتابی دادن اعتماد به نفس به او است. او می‌گوید: «قلبم تند تند می‌زند. تا حالا در عمرم چنین جایی نیامده‌ام.»
 
اینجا همان جایی است که او از سال‌ها پیش منتظرش بوده است. آن این مسیر جنگلی به مطب یک پزشک شَمن** منتهی می‌شود که در کار خرید و فروش معجون‌های تهیه شده از اعضای بدن زال‌تن‌ها فعالیت می‌کند.
 
استفان ابونگه می‌گوید: «می‌خواهم بدانم چرا افراد زال کشته می‌شوند. شاید پاسخ این معمای دیرینه در انتهای مسیر جنگلی باشد.»
 
ملاقات زال‌تن و پزشک ساحر
ابونگه خودش هم یک روزنامه نگار است و کاملا منطقی با حقایق برخورد می‌کند. او به جادو و جنبل باور اعتقادی ندارد، اما نسبت به این قرار کاری هم اصلا احساس خوبی ندارد.
 
در اکثر کشورهای آفریقایی و به ویژه در کشورهای تانزانیا، مالاوی و کامرون، باوری حاکم است که اعضای بدن افراد زال با قدرت‌های جادویی و خوش شانسی همراه است. به همین دلیل، افرادی که فاقد رنگدانه (زال‌تن) هستند، با شرایط بسیار سختی در این کشورها زندگی می‌کنند.
 
ابونگه می‌‎گوید: «باور غلطی در این مناطق رواج دارد که بر اساس آن قلب، ناخن‌ها و حتی موهای افراد زال‌تن می‌توانند قدرتی جادویی داشته باشند. برخی بر این باورند که این قدرت در مواردی چون حاصلخیزی خاک، شکست ناپذیر شدن، پیروز شدن در یک کارزار انتخاباتی و حتی یک مسابقه فوتبال به کار می‌آیند... به همین دلیل است که افراد زال‌تن کشته و بدنشان قصابی می‌شود.»
 
قیمت اعضا و ناپدید شدن برادر ابونگه
بر اساس گزارش اخیر منتشر شده از سوی سازمان ملل، اعضای بدن زال‌تنان بین 2000 تا 75000 (تمام اعضا) فروخته می‌شوند.
 
درست 30 سال پیش بود که برادر 18 ساله ابونگه که او هم یک زال‌تن بود، ناپدید شد. آن هنگام ابونگه تنها 15 سال داشت. استفان می‌گوید: «او یک روز صبح از خانه خارج شد و دیگر به خانه برنگشت... چند روز بعد اعضای خانواده توانستند جسد او را میان بوته‌ها پیدا کنند. بدن او قصابی شده بود. شکمش باز شده بود و نمی‌دانم چه چیزی را از داخل شکمش برداشته بودند.»
 
پدر و مادر ابونگه تلاش کردند تا زندگی عادی را برای دو فرزند زال‌تن خود فراهم آورند. آن‌ها به نحوی رفتار می‌کردند که هیچ تفاوتی بین آن دو فرزند و فرزندان دیگر وجود نداشته باشد. به همین دلیل، استفان تا اولین سال مدرسه متوجه تفاوت خود با دیگران نشده بود.
 
چرا تو سفیدی و ما سیاه؟
استفان می‌گوید: «همکلاسی‌های سال اول مدرسه به من می‌گفتند که چرا تو سفیدی و ما سیاه؟ آن‌ها به صورتم دست می‌کشیدند که نکند پودری به خودم مالیده‌ام.»
 
استفان اوایل با بچه‌ها دعوا می‌کرد، اما پدر و مادر او که هر دوی آن‌ها معلم هستند، به خوبی می‌دانستند که چه تدبیری بیندیشند. استفان می‌گوید: «آن‌ها مرا وادار کردند که بیشتر درس بخوانم. من هم با شاگرد اول شدن از دیگران انتقام می‌گرفتم.» اما مانند تمام افراد زال، استفان هم با مشکلات بینایی دست و پنجه نرم می‌‎کرد. او حتی ردیف اول می‌نشست، اما باز هم نمی‌توانست به خوبی تخته را ببیند.
مردی که اجازه نداد
افراد زال‌تن با مشکلات بینایی عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند
 

استفان می‌گوید: «سر برخی از امتحان‌های پایان ترم من مجبور بودم برگه را سفید تحویل دهم. نه اینکه جواب سوال‌ها را ندانم، بلکه اصلا نمی‌توانستم آن‌ها را بخوانم. سوالات خیلی ریز بودند. بعدش هم من می‌رفتم بیرون و گریه می‌کردم.» استفان بعدها سوگند خورد تا کتابخانه‌ای بسازد که هر کسی با چشمان ضعیف بتواند به راحتی در آنجا بخواند.ٌ
 
ابونگه سپس به دانشگاه رفت تا در رشته ادبیات انگلیسی تحصیل کند و در کنارش هم روزنامه نگاری بخواند. او تنها زال‌تن از بین 10 هزار دانشجو بود. به همین دلیل انگشت نمای همه شده بود. استفان می‌گوید: «مثلا اگر کسی می‌خواست قرار بگذارد، می‌گفت بیا آنجا که خانه زال‌تن است.»
 
کوهی که زندگی ابونگه را به آتش کشید!
او در سال 2007 و در سن 37 سالگی ازدواج کرد. او در شهر بوآ در کنار کوه کامرون مشغول شد. این کوه یکی از فعال‌ترین کوه‌های آتش‌فشانی در آفریقا است.
 
این کوه آتش‌فشانی باعث به وجود آمدن بحرانی شدید در زندگی ابونگه شد.
 
استفان می‌گوید: «وقتی یک کوه آتش‌فشانی فعالی می‌شود، باوری وجود دارد که "اِپاساموتو" یا همان "الهه کوه" عصبانی است. برای آرام کردن او، خون یک زال‌تن نیاز است.»
 
آن کوه در سال 1999 فوران کرد. مواد مذاب تا نزدیکی شهر بوآ سرازیر شد. آن فوران آتش‌فشانی تلفاتی نداشت اما پزشکان سنتی گفتند چون خون چند زال‌تن ریخته شده، مشکلی به وجود نیامد.
 
مردی که اجازه نداد
فوران کوه آتش‌فشانی کامرون در سال 1999
 

فوران جدید و فرار به ایتالیا
در سال 2007 احتمال فوران مجدد کوه کامرون وجود داشت و مردم هر کاری می‌کردند تا مانع آن شوند. در چنین مواقعی، یعنی زمان‌هایی که ابونگه به آن «روان پریشی اجتماعی» می‌گوید، افراد زال‌تن به مخفیگاه‌های خود می‌روند. ابونگه از ترس جانش تصمیم گرفت تا به خارج برود. همسر و سه فرزند استفان مشکل او را نداشتند و می‌توانستند بعدا به او ملحق شوند.
 
او با کاپیتان یک کشتی آشنا شد. سپس 33 روز را در ظلمات حاکم بر انبار کشتی سپری کرد تا به ایتالیا برسد. استفان می‌گوید: «من همه چیزم را گذاشتم و آمدم: زن و بچه‌ام، کارم، دوستانم، کشورم...» او به محض اینکه به جنوآ رسید، درخواست پناهندگی داد که با آن موافقت شد.
 
زال‌تنی در ایتالیا برای او یک مزیت بود. پلیس به کامرونی‌های دیگر گیر می‌داد اما به او به خاطر رنگ سفیدش کاری نداشتند. او می‌گوید: «وقتی در کامرون بودم سه دشمن داشتم: خورشید، نفرت مردم و ترس. اینجا این مشکلات را ندارم. اینجا احساس آزادی بیشتری دارم و از کسی هم فرار نمی‌کنم.»
 
اشک شوق به خاطر یک هدیه ساده!
ابونگه در خانه جدیدش راحت‌تر بود. او متوجه شد که یک کرم ضد آفتاب و یک ذره بین برای او گذاشته شده است. استفان قبلا چیزی مانند آن‌ها را ندیده بود و وقتی با کارایی آن‌ها آشنا شد، اشک شوق در چشمانش جمع شد. او قبلا یک رمان را در دو ماه می‌خواند، اما حالا 10 رمان را در یک ماه می‌خواند.
 
او مصمم شد تا کتابخانه‌اش را در کامرون تاسیس کند. استفان ایتالیایی را یاد گرفت و در تورین مستقر شد و بعد هم به تازه واردان ایتالیایی یاد می‌داد. در همین دوران با یک روزنامه نگار محلی به نام «فابیو لِپوره» آشنا شد.
مردی که اجازه نداد
 
سفرهای جولیبو!
فابیو هم از نظر بینایی مشکلاتی داشت و همین مسئله اسباب آشناییِ آن‌ها را رقم زد. آن دو با هم در حال تهیه مستندی از زندگی استفان ابونگه به نام «سفرهای جولیبو» هستند. استفان در شهر محل زندگی‌اش با نام جولیبو شناخته می‌شود.
 
به همین خاطر است که ابونگه پس از 5 سال سر آن جاده جنگلی در کامرون ایستاده و می‌خواهد با یک پزشک رمال دیدار کند. استفان سوالات زیادی در سر دارد و می‌داند که افراد زیادی از جمله برادر خودش جانشان را از دست داده‌اند.
 
سرانجام، انتهای آن جاده جنگلی
ابونگه و لپوره پس از 20 دقیقه پیاده روی به یک کلبه چوبی می‌رسند. گروهی کنار کلبه صف کشیده و مشغول شستن دست‌هایشان هستند. آن پزشک رمال، شمن یا شاید بهتر باشد بگوییم جادو پزشک، از کلبه خارج می‌شود تا با ابونگه ملاقات کند؛ ملاقات سختی است.
 
او یک پیراهن زرد و نارنجی و یک شلوارک به تن دارد. پزشک با هر دوی آن‌ها دست می‌دهد و نگاهی عجیب به استفان می‌اندازد.
 
ملاقات نفس گیر!
لپوره می‌گوید: «قشنگ می‌شد متوجه نگاه آن جادوگر به استفان شد؛ درست مثل گنجی که جلوی چشمانش برق می‌زند. آن پزشک جادوگر همچون شیری درنده به آهوی دشت نگاه می‌کرد.»
 
ابونگه و لپوره به دنبال او وارد کلبه می‌شوند. آن‌ها آثار به جای مانده از مراسم عجیب شب گذشته را به چشم می‌بینند: مراسم قربانی کردن جانوران.
 
ابونگه هدیه خود را به او می‌دهد. پزشک جادوگر نیز چند تکه چوب به او می‌دهد تا در دستش نگه دارد. او اما هیچ توضیحی در این مورد به ابونگه نمی‌دهد.
 
مردی که اجازه نداد
ابونگه سوال اول خود را می‌پرسد: «افراد زال در فرهنگ این کشور چه جایگاهی دارند؟»
 
پزشک اما اصلا گوش نمی‌دهد؛ او به گنجی که با پای خودش با آنجا آمده می‌نگرد. او به ابونگه می‌گوید: «تو ارزش خودت را نمی‌دانی. نمی‌دانی چقدر می‌ارزی... همه به دنبال افراد زال هستند؛ افرادی مثل تو. از موی سر گرفته تا ناخن پا و حتی استخوان‌هایت؛ همه آن‌ها قیمتی هستند. همه به دنبال افرادی مثل تو هستند... فکرش را کن که اگر ما بدانیم یک زال‌تن در جایی دفن شده، می‌رویم و آن را خارج می‌کنیم تا شاید چیز به درد بخوری عایدمان شود.»
 
ابونگه بر اعصابش مسلط است و سوال بعدی را می‌پرسد. در این حین، پزشک می‌گوید که هفته‌ای چهار مریض دارد که همه آن‌ها به دنبال «معجونی از افراد زال» هستند تا خوب شوند. ابونگه می‌گوید: «آیا می‌دانی که شمار افراد زال در حال کاهش است؟ و آیا قبول داری که کشتن این افراد اصلا صحیح نیست؟»
 
جادوگر در جواب می‌گوید: «کسی به خاطر لذتش آدم نمی‌کشد. افراد زال منبع درآمدند.»
 
ابونگه می‌گوید: «آیا از این نمی‌ترسی که روزی یک پلیس به اینجا بیاید و از راز تو باخبر شود؟ این همه استخوان انسان در اینجا وجود دارد.»
 
پزشک جادوگر می‌گوید: «اگر هم پلیس به اینجا بیاید، او چه می‌خواهد؟ پول؟ خب سر آن با هم کنار خواهیم آمد.»
 
آن دو پس از یک ساعت پرسش و پاسخ از کلبه خارج می‌شوند.
 
مردی که اجازه نداد
ابونگه می‌گوید: «تنها چیزی که می‌خواستم این بود که از آنجا خارج شوم.» انگار غریزه‌‎اش بر او حاکم شده باشد. ابونگه می‌گوید: «هر بار که آن مصاحبه را می‌بینم به خودم می‌گویم چرا واکنشی نشان ندادم.»
 
فقط پول!
ابونگه می‌گوید که تنها چیزی که دستگیرش شد این بود که آن‌‎ها به خاطر پول آدم می‌کشند. به همین دلیل، او تصمیم گرفت تا بیشتر به مشکلات واقعی زال‌تن‌ها فکر کند: سلامت و آموزش.
 
بزرگترین مشکل نور خورشید است. بر اساس گزارش سازمان ملل، اکثر افراد زال در سنین 30 تا 40 سالگی به دلیل ابتلا به سرطان پوست از دنیا می‌روند. اکثر آن‌ها هم به دلیل مشکلات بینایی مدرسه را رها می‌کنند.
 
کتابخانه ابونگه
یک خیر بخشنده ایتالیایی مبلغ 11 هزار یورو به ابونگه کمک کرد تا او کتابخانه‌ای که همیشه آرزوی تاسیسش داشت را تاسیس کند.
 
حالا افرادی که مشکلات بینایی داشتند، می‌‎توانستند به بزرگترین شهر کامرون یعنی «دوالا» بروند و در آنجا از خدمات کتابخانه «لو پاویلون بلان» بهره ببرند. تا امروز 70 نفر عضو کتابخانه شده‌اند و اکثر آن‌ها نیز زال‌تن هستند. اعضا در حال حاضر باید مبلغ کمی را بپردازند، اما ابونگه امیدوار است که به زودی بتواند کمک‌‎هزینه دولتی برای اداره آن دست و پا کند.
 
مردی که اجازه نداد
کتابخانه‌ای ابونگه همیشه آرزوی تاسیسش را داشت

 
هدف او همواره این بوده که نشان دهد افراد زال با دیگران هیچ تفاوتی ندارند. او همچنان به تدریس ایتالیایی مشغول است و در رادیو نیز فعالیت دارد، اما بیشتر وقت و انرژی‌اش را صرف اداره کتابخانه می‌کند. او به طور مرتب از ایتالیا به کامرون سفر می‌کند تا خانواده‌اش را ببیند. همسر ابونگه از او جدا شده، اما او همچنان با روحیه به کارش ادامه می‌دهد.
 
استفان می‌گوید: «آخر قصه خیلی خوب تمام شد. من به مدرسه رفتم، صاحب شغل شدم، ازدواج کردم و فرزند دارم. افراد زیادی هستند که چنین شرایطی را ندارند.»
 
 
* زال‌تنی به شرایطی گفته می‌شود که بدن فرد فاقد هرگونه رنگدانه باشد.
 
** شمن‌باوران معتقدند که به‌وسیله تماس با ارواح می‌توان بیماری و رنج افراد را تشخیص داد و درمان کرد و یا در افراد ایجاد بیماری و رنج نمود. از این دیدگاه شمن‌باوری مانند آیین زار یکی از روش‌های «جادو پزشکی» است. توان پیشگویی آینده نیز یکی دیگر از باورها در شمن‌گرایان است.
 
منبع: BBC World
ترجمه: وبسایت فرادید
مترجم: سبحان شکری
 

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 175 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:26

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 126 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:26

مطالعات نشان داده برای لذت بیشتر از زندگی و شاد زیستن زوج‌ها نباید رابطه‌شان را با زوج‌های دیگر مقایسه کنند.
 
 به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ از جمله عواملی که زندگی مشترک را شاد و رضایت بخش می‌کند حس شوخ طبعی، تنوع، اعتماد متقابل، تفاهم، تمرکز بر نکات مثبت زندگی، توجه به خصوصیات خوب طرف مقابل، همیاری، مشورت، احترام و دوست داشتن است. در مقابل، مقایسه رابطه خود با دیگران همه چیز را خراب می‌کند.
 
بنابر مطالعه‌ای در دانشگاه تکزاس، رضایت زوج‌ها از یکدیگر به راحتی بدست می‌آید به شرطی که خود را با زوج‌هایی که می‌شناسند مقایسه نکنند. براساس این مطالعه، وقتی زوجی یکدیگر را برای ازداج انتخاب می‌کنند تصور و احساسی خوب نسبت به یکدیگر دارند تا زمانی که یکی از آن‌ها در ذهن یا به زبان طرف مقابل یا زندگی‌شان را با دیگری مقایسه کند.
 
بهترین روش برای تضمین ازدواج و افزایش شادی فکر کردن به این مضوع است که چه انتخاب درستی داشته‌اید و تا چه حد از زندگی‌تان رضایت دارید. علاوه بر این، باید تمام تلاش خود را متمرکز بر افزایش شادی و حفظ دستاوردهای خوب و خوشایند زندگی مشترکتان کنید.
 
مقایسه خود با دیگران یا زندگی خود با زندگی زوج‌های اطراف، آفتی خانمان سوز در زندگی زناشویی است. به همین دلیل سعی کنید زندگی و دستاوردهای آن را با روزهای ابتدایی آشنایی‌تان مقایسه کنید و تلاش کنید موفقیت‌هایتان را بیشتر کنید. در ضمن، فراموش نکنید که شما تنها ظاهر زندگی افراد را می‌بینید و هیچ اطلاعاتی راجع به داخل و حقایق آن ندارید پس مقایسه‌تان بی پایه و اساس است.

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 104 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:26

در این گزارش نگاهی می اندازیم به درگیری فیزیکی نمایندگان پارلمان های کشورهای مختلف جهان. فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 112 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:43

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از واژگونی خودروی مسافربری ون در بزرگراه تهران-قم و 4 کشته در این حادثه خبر داد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: ساعت 11:04 دقیقه امروز تصادفی در جنوب به شمال اتوبان تهران-قم به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اعلام شد .

او گفت: بلافاصله ماموران ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند که مشاهده شد یک دستگاه خودروی مسافربر ون با 11 سرنشین به دلیل نامشخصی از مسیر اصلی منحرف و پس از برخورد با گاردریل‌ها واژگون شده است.

ملکی ادامه داد: در این حادثه متاسفانه 4 نفر از سرنشینان ون شامل 3 زن و یک مرد کشته شدند .

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: آتش نشامان پس از انجام اقدامات ایمن سازی در ساعت 12:03 دقیقه عملیات خود را به پایان بردند.

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 116 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:03

گردهمایی میزهای استانی و شوراهای اصلاح‌طلبان سراسر کشور صبح امروز با حضور تنی چند از شخصیت‌های اصلاح‌طلب برگزار شد.

گردهمایی میزهای استانی و شوراهای اصلاح‌طلبان سراسر کشور صبح امروز با حضور شخصیت‌هایی چون محمدرضا عارف، موسوی تبریزی، جعفر توفیقی، علی صوفی، محمدرضا تابش، عبدالواحد موسوی لاری، محسن رهامی و ... در محل سالن نیایش میدان کاج سعادت‌آباد تهران برگزار شد.

(تصاویر) گردهمایی شورای اصلاح طلبان
(تصاویر) گردهمایی شورای اصلاح طلبان
(تصاویر) گردهمایی شورای اصلاح طلبان
(تصاویر) گردهمایی شورای اصلاح طلبان
(تصاویر) گردهمایی شورای اصلاح طلبان
(تصاویر) گردهمایی شورای اصلاح طلبان
(تصاویر) گردهمایی شورای اصلاح طلبان
(تصاویر) گردهمایی شورای اصلاح طلبان
(تصاویر) گردهمایی شورای اصلاح طلبان
(تصاویر) گردهمایی شورای اصلاح طلبان
(تصاویر) گردهمایی شورای اصلاح طلبان
(تصاویر) گردهمایی شورای اصلاح طلبان
(تصاویر) گردهمایی شورای اصلاح طلبان
(تصاویر) گردهمایی شورای اصلاح طلبان
(تصاویر) گردهمایی شورای اصلاح طلبان
اینستاگرام

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 141 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:03

تصاویری از دوره آموزش نظامی در آکادمی نیروی دریایی آمریکا در آناپولیس، مریلند را مشاهده می کنید. فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 122 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:03

حالا دیگر فاصله چندانی تا انتخاب قطعی دونالد ترامپ به عنوان نامزد جمهوری‌خواه‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری باقی نمانده، چیزی که ۱۲ ماه پیش ناممکن به نظر می‌رسید. رقابت میان دموکرات‌ها هنوز ادامه دارد. با وجود پیروزی‌های اخیر سناتور برنی سندرز، هر چه جلوتر می‌رویم احتمال نامزدی هیلاری کلینتون بیشتر می‌شود.

چرا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاریخی خواهد بود؟

حالا دیگر فاصله چندانی تا انتخاب قطعی دونالد ترامپ به عنوان نامزد جمهوری‌خواه‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری باقی نمانده، چیزی که ۱۲ ماه پیش ناممکن به نظر می‌رسید.

رقابت میان دموکرات‌ها هنوز ادامه دارد. با وجود پیروزی‌های اخیر سناتور برنی سندرز، هر چه جلوتر می‌رویم احتمال نامزدی هیلاری کلینتون بیشتر می‌شود.

شکی در اهمیت تاریخی نتیجه نهایی این انتخابات وجود ندارد. چرا؟ به دلایل زیر:

  •     دوران رئیس‌جمهوری جوان پایان یافت

چرا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاریخی خواهد بود؟

مراسم تحلیف باراک اوباما در ژانویه ۲۰۰۹ – ظاهر جوان او به این خاطر است که او واقعا جوان بود


وقتی باراک اوباما برای بار اول در ژانویه ۲۰۰۹ وارد کاخ سفید شد ۴۷ سال بیشتر نداشت. او پنجمین رئیس‌جمهور جوان آمریکا در تاریخ بود. جوانترین تئودور روزولت بود که هنگام ورود به کاخ سفید ۴۲ سال و ۳۲۲ روز داشت.

نفر بعدی ولی به اندازه قابل توجهی مسن‌تر خواهد بود.

برنی سندرز هنگام تحلیف در ۲۰ ژانویه ۷۵ ساله خواهد بود، تقریبا شش سال پیرتر از رونالد ریگان که تا امروز مسن‌ترین رئیس‌جمهور در زمان تحلیف بوده است.

دونالد ترامپ روز ۱۴ ژوئن ۷۰ ساله می‌شود و به این ترتیب او هم مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا خواهد بود.

تولد ۶۹ سالگی هیلاری کلینتون دو هفته قبل از انتخابات است، و بعد از رونالد ریگان در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت. او جای ویلیام هنری هریسون را خواهد گرفت که در سال ۱۸۴۱ رئیس‌جمهور شد و آخرین رئیس‌جمهوری بود که پیش از استقلال آمریکا به دنیا آمده بوده و برای همین در خاک بریتانیا متولد شده بود.

  •     نیویورک

چرا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاریخی خواهد بود؟

رئیس‌جمهور بعدی قطعا اهل نیویورک خواهد بود


هر دو احتمال – ترامپ در برابر کلینتون یا ترامپ در برابر سندرز – نخستین رقابت ریاست‌جمهوری بین دو نیویورکی در سال‌های اخیر خواهد بود. آخرین باری که شاهد چنین رقابتی بودیم سال ۱۹۴۴ بود که توماس دیویی، فرماندار نیو یورک، در برابر فرانکلین روزولت، رئیس‌جمهور وقت، قرار گرفت.

برنده این انتخابات اولین نیویورکی خواهد بود که در ۷۱ سال گذشته به ریاست‌جمهوری رسیده است.

(درست است که خانم کلینتون در شیکاگو متولد شده، ولی او نماینده نیویورک در سنا بود و در این ایالت زندگی می‌کند).

  •     پول، پول و باز هم پول

ترامپ، در صورت پیروزی، یکی از کم‌خرجترین نامزدهای پیروز در سال‌های اخیر خواهد بود.

آمار کمیسیون مرکزی انتخابات نشان می‌دهد که مخارج او تا پایان ماه مارس ۴۰ میلیون دلار بوده که ۳۶ میلیون دلار آن از جیب خودش خرج شده است.

هیچ نامزد دیگری از سال ۲۰۰۰ که ال گور ۱۲۶ میلیون دلار خرج کرد به این اندازه کم‌خرج نبوده. هیلاری کلینتون تا امروز حدود ۱۸۷ میلیون دلار خرج کرده است.

البته آقای ترامپ هنوز کلی کار انتخاباتی دارد و می‌تواند از حالا تا ماه نوامبر ول‌خرجی کند، ولی به نظر می‌رسد که کل مخارجش بسیار کمتر از ۵۵۶ میلیون دلاری خواهد بود که باراک اوباما برای انتخابات قبل خرج کرد.

  •     تجربه

پیروزی ترامپ از یک جهت دیگر هم قابل توجه خواهد بود – در ۶۰ سال گذشته هیچ‌کس نبوده که بدون داشتن تجربه فرمانداری یا نمایندگی در کنگره به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود.
چرا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاریخی خواهد بود؟

دوایت آیزنهاور کم‌تجربه نبود – فقط تجربه سیاسی نداشت


دوایت آیزنهاور آخرین رئیس‌جمهوری بود که در سال ۱۹۵۳ بدون داشتن سابقه سیاسی به کاخ سفید راه یافت. ولی حتی او هم در پیش از ریاست‌جمهوری و در زمان جنگ جهانی دوم فرمانده کل نیروهای متفقین بود.

مورد دیگر هربرت هوور است که بین سال‌های ۱۹۲۹ و ۱۹۳۳ رئیس‌جمهور بود. او قبل از انتخاب به کار مهندسی مشغول بود و در فعالیت‌های بشردوستانه شرکت داشت.

تا به امروز هیچ نامزدی نبوده که صاحب هتل‌ها و کازینوهای زنجیره‌ای بوده باشد. ولی آقای ترامپ می‌گوید که تجربه‌ای که از بستن قراردادهای تجاری کسب کرده، و این حقیقت که رابطه نزدیکی با صاحبان قدرت در واشینگتن ندارد، نقطه قوتش است.

  •     اولین رئیس‌جمهوری زن؟
چرا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاریخی خواهد بود؟

جان مک‌کین در سال ۲۰۰۸ سارا پیلین را به عنوان معاون خود انتخاب کرد


درست است که خانم کلینتون سال‌های زیادی را در واشینگتن گذرانده، ولی نباید فراموش کرد که او در صورت پیروزی اولین رئیس‌جمهوری زن خواهد بود.

پیش از این ما دو بار به این اتفاق مهم نزدیک شدیم. یک بار سال ۲۰۰۸ بود که جان مک‌کین، نامزد جمهوری‌خواه، در یک اقدام عجیب سارا پیلین، فرماندار آلاسکا، را به عنوان معاون خود برگزید، و بار دیگر سال ۱۹۸۴ که والتر ماندیل، نامزد دموکرات، جرالدین فرارو را به عنوان معاون خود انتخاب کرد.

هیچ کدام از آن‌ها رئیس‌جمهور نشدند.

  •     تداوم حضور دموکرات‌ها در کاخ سفید؟

یکی از شگفتی‌های تاریخ آمریکا این است که تا به حال تنها دو دموکرات موفق شده‌اند بالافاصله بعد از یک دموکرات دیگر رئیس‌جمهوری این کشور بشوند. آخرین آن جیمز بیوکنن است که از ۱۸۵۷ تا ۱۸۶۱ رئیس‌جمهور بود.

هری ترومن و لیندون جانسون هر دو معاون رئیس‌جمهور بودند و در پی مرگ او به مقام ریاست‌جمهوری رسیدند. هر دو نفر موفق شدند در انتخابات بعدی پیروز شوند.

برای همین پیروزی کلینتون از این نظر هم برای حزب دموکرات مهم خواهد بود.

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 115 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:57

پایگاه گاردین در یک گزارش تصویری جاذبه های ایران را به روایت دوربین عکاس ایرانی به تصویر کشیده است.

پایگاه گاردین در یک گزارش تصویری جاذبه های ایران را به روایت دوربین عکاس ایرانی به تصویر کشیده است.

به گزارش فرادید، گرادین تعدادی از عکس های محمد رضا دومیری گنجی را از نقاط مختلف ایران انتخاب کرده و جادبه های دیدنی کشورمان را به تصویر کشییده است. دومیری گنجی، عکاس خلاق ایرانی بیشتر به خاطر عکس های مبهوت کننده‌ اش از معماری با شکوه مساجد و بناهای تاریخی ایران شناخته می شود.

این عکاس مازندرانی، هنرمند جوانی است که با تکنیک و طریقه عکاسی پانوراما عکس های با دورنمای وسیع از مساجد و بناهای تاریخی ایران عکاسی می کند. او به خاطر عکس هایش نامزد جوایز بین المللی از جمله جایزه جهانی سونی شده است.

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

جزیره کیش

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

باغ ارم شیراز

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

کاخ کوروش

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

حمام وکیل در شیراز

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

برج آزادی در تهران

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

حمام علیقلی آقا در اصفهان

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

کویر مرنجاب

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

فرش فروشی در بازار وکیل شیراز

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

سقف مسجد جامع یزد 

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

قره کلیسا در ارومیه

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

تخت جمشید در شیراز

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

دشت کیاسر

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

مسجد نصیرالمک شیراز

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

سی و سه پل اصفهان

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

چشمه باداب سورت در مازندران

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

کویر بافق در یزد

(تصاویر) جاذبه های ایران از نگاه گاردین

سقف کاخ گلستان در تهران

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 105 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:57

سومین دوشنبه ماه می هر ساله در کره جنوبی روز ویژه ای برای دختران کره‌ای است که به سن بلوغ رسیده اند.

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 104 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:57

دادگاهی در امارات متحده عربی، زنی را به دلیل این که تلفن شوهرش را بدون اجازه چک کرده بود، جریمه و او را از کشور اخراج کرده است.

به گزارش بی بی سی، رسانه‌های محلی نوشته‌اند این زن به این شک کرده بود که شوهرش با زنی دیگر رابطه برقرار کرده و به همین دلیل تلفن شوهرش را چک کرد و تصاویری از این تلفن را با اپلیکیشن واتس‌اپ به تلفن خود منتقل کرد.

شوهر این زن از این کار به مقام‌های قضایی شکایت کرد و زنش طبق قوانین جرایم سایبری که برای حفاظت از حریم شخصی تهیه شده‌اند، محاکمه شد.

دادگاه جنایی عجمان، این زن را که تبعه یک کشور عربی است به پرداخت ۱۵۰ هزار درهم (۴۰ هزار دلار) و اخراج از کشور محکوم کرده است.

این زن در دادگاه پذیرفت که بدون اجازه شوهرش تلفن او را چک کرده است.

وکیل او گفته است که این زن و شوهر، تبعه یک کشور عربی هستند و سی و چند ساله هستند.

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 124 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:10

ماجرای پنج سال بردگی
فرادید| او 23 سال دارد اما جثه لاغرش باعث شده بیشتر شبیه یک نوجوان به نظر برسد. چشمان درخشان و لبخند آرامش بخش او به سادگی هر چه تمام‌تر، ترس و وحشت درونی‌اش را پنهان می‌کنند؛ تمام کابوس‌های جسمی و روحی که هر کدام شکنجه‌ای دردناک بودند. ماجرای این زن مکزیکی را در ادامه بخوانید.
 
به گزارش فرادید به نقل از سی ان ان،
او اسم خودش را «زوندوری» گذاشته اما ما می‌دانیم که اسم واقعی‌اش این نیست. او پس از اینکه دوباره طعم آزادی را چشید، نامش را به زوندوی تغییر داد؛ نامی که به زبان ژاپنی به معنای «دختر زیبا» است.
 
زوندوری می‌گوید ماجرا به وقتی برمی‌گردد که او تنها 17 سال داشت و همراه با پسر مورد علاقه‌اش فرار کرد. وقتی زوندوری به خودش آمد دید که در شهر بزرگ مکزیکوسیتی هیچ جایی برای ماندن ندارد. او به جای اینکه به خانه پدری‌اش برگردد، به سراغ زنی در جنوب پایتخت مکزیک رفت که صاحب یک خشکشویی بود.
 
آن خشکشویی یک شغل خانوادگی برای آن‌ها بود. مادر خانواده صاحب مغازه و پدر خانواده نیز به او کمک می‌کرد. هر دو دختر خانواده هم گاهی اوقات به آن‌ها در اداره مغازه کمک می‌کردند. خاله بچه‌ها همراه با دو دخترش نیز در این کسب و کار دستی داشتند.
 
زوندوری می‌گوید که آن زن اوایل آنقدر مهربان بود که او را «مادر» صدا می‌زد.
 
اما به تدریج بر حجم کارهایی که زوندوری انجام می‌داد اضافه شد. او علاوه بر کارهای خانه، دیگر باید به خشکشویی هم می‌رفت. بعد از مدتی مجبور شد روزی چند مرتبه لباس‌ها را اتو بزند تا اینکه روزی 16 ساعت به کار گرفته می‌شد. او می‌گوید که گاهی اوقات تا 20 ساعت هم کار می‌کرد.
 
با افزایش زمان کار از میزان غذایی که به او داده می‌شد، کاسته شد. او می‌گوید که یک بار برای 5 روز از غذا خبری نبود و او حاضر بود کیسه‌های پلاستیکی را گاز بزند. او از آب کثیفی که در مخزن اتو بود، می‌نوشید. از جای خواب هم دیگر خبری نبود.
 
تنبیه بدنی

او علاوه بر تمام مشکلاتش باید تنبیه بدنی را هم تحمل می‌کرد. زوندوری می‌گوید: «اولین باری که او مرا کتک زد به من گفت که حق ندارم جوابش را بدهم، زیرا او مثل مادر من است.»
ماجرای پنج سال بردگی
زوندوری می‌گوید که علاوه بر سو استفاده‌های جسمانی، او شستشوی مغزی نیز شده چرا که مدام به او می‌گفتند که بی‌ارزش است. زوندوری می‌گوید: «او همیشه تلاش می‌کرد که چیزهایی را به من دیکته کند. چیزهایی مثل اینکه مادرت اصلا تو را دوست ندارد. اگر تو را دوست داشت، الان اینجا در کنارت بود. حتی آن پسری که با او فرار کردی هم تو را دوست ندارد. او می‌توانست پای تو بایستد.»
 
با وخیم‌تر شدن شرایط، آن زن تلاش کرد تا با غل و زنجیر زوندوری را ببندد. زوندوری شش ماه تمام با زنجیری که به دور کمرش بسته شده بود، فقط مانند یک برده در حال اتو زدن لباس‌های بود.
 
اولین سالگرد فرار

زوندوری حالا اولین سال فرارش را جشن گرفته است. او توانست در اوت 2015 وقتی که زنجیرهای کمی شل بودند، فرار کند. زوندوری پس از فرار با خانم ماریا ترسا پاردس، فعال حقوق بشر، ملاقات کرد. خانم پاردس در همان اولین برخورد متوجه شدت آسیب‌های وارده به زوندوری شد.
 
پاردس می‌گوید: «جایی از بدنش نبود که آثار کبودی و زخم بر روی آن مشخص نباشد. او حتی بخشی از موهایش را نیز از دست داده بود.»
 
کارلا دِلا کوئستا، بازیگر و فعال حقوق بشر، که حالا دیگر از دوستان نزدیک زوندوری است می‌گوید: «او به شدت شکنجه شده است. آن خانواده مرتب بدن زوندوری را با اتو سوزانده‌اند... او به من می‌گوید که آن‌ها دلمه‌های خون روی پوستش را می‌کندند تا دوباره خونریزی شروع شود. آن‌ها با ناخن‌هایشان مدام روی گردن زوندوری را خراش می‌دادند. سر او به شکل بسیاری بدی صدمه دیده و جای اتو روی آن وجود دارد.»
 
ورود پلیس

وقتی ماجرای زوندوری رسانه‌ای شد و به گوش مقامات رسید، پلیس به محل وقوع جرم یورش برد. در آن ماجرا هفت نفر شامل دو کودک دستگیر شدند که آن دو نفر در نهایت آزاد شدند. پنج بزرگسال دیگر اما حالا پشت میله‌های زندان بوده و منتظر حکمشان هستند. جرم آن‌ها قاچاق و استثمار انسان است که دست کم 40 سال حبس دارد.
 
خوآنا کامیلا بائوتیستا، بازجوی ویژه پرونده، می‌گوید که تمام اعضای آن خانواده حتی آن دو فرد خردسال نیز به نوعی در شکنجه زوندوری دست داشتند. نمونه‌های خونی موجود در آن خانه نیز با خون زوندوری مطابقت داده شده و صحت آن تایید شده است.
ماجرای پنج سال بردگی
گرسنگی تا سر حد مرگ
بائوتیستا می‌گوید: «زوندوری به شدت متحمل گرسنگی شده است. سطح کم‌خونی او به حدی پایین رسیده بود که پزشکان می‌گویند بدن و اندام‌های داخلی او شبیه یک زن 80 ساله شده بود.
 
او برای بهبود یافتن از این جنایت هولناک دیداری با پاپ فرانسیس داشت و در چندین جا نیز سخنرانی کرد. زوندوری می‌گوید که دوست دارد به کلاس آشپزی برود تا روزی بتواند مغازه شیرینی پزی خودش را راه بیندازد.
 
زوندوری یک قربانی یا شاید هم یک بازمانده باشد. اما هر گاه به لبخند دوس داشتنی و چشمان معصوم او نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که چه روح بزرگی دارد.
 
منبع: CNN
ترجمه: وبسایت فرادید

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 108 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:10

تصاویر/ در کنفرانس سالانه گوگل چه گذشت؟

رونمایی از از اندروید N

تصاویر/ در کنفرانس سالانه گوگل چه گذشت؟

در جریان کنفرانس سالیانه‌ی Google IO خبر جالبی منتشر شد. خیلی‌ها منتظر بودند تا ببینند برنامه‌ی گوگل برای جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل‌ اندروید چیست و قرار است کاربران دستگاه‌هایی که به این سیستم‌عامل مجهز شده‌اند، در سال جاری با چه پدیده‌ای مواجه بشوند.

یکی از اتفاقات جالب کنفرانس امشب رونمایی از امکان نام‌گذاری اندروید N توسط خود کاربران بود. کاربران می‌توانند با مراجعه به سایتی که گوگل تدارک دیده، نام‌هایی که به‌نظرشان جذاب می‌رسد را پیشنهاد بدهند و در نهایت هم بعد از رای‌گیری نامی که از همه محبوب‌تر بوده به‌عنوان نام اندروید بعدی انتخاب می‌شود.

تصاویر/ در کنفرانس سالانه گوگل چه گذشت؟
اما از جمله قابلیت‌های جالب دیگری که برای اندروید N در نظر گرفته شده، امکان استفاده از نسخه‌ی بتای آن توسط تمام کاربران دستگاه‌های اندرویدی است. می‌خواهید ببینید استفاده از اندروید N چطور تجربه‌ای می‌تواند باشد؟ نسخه‌ی بتای عمومی جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید از همین امروز در اختیار تمام کاربران دستگاه‌های اندرویدی قرار گرفته است. کاربران می‌توانند با مراجعه به سایتی که مخصوص دانلود نسخه‌ی بتای اندروید N راه‌اندازی شده است و وارد شدن به حساب کاربری‌ گوگل‌شان، نسخه‌ی بتای اندروید جدید را دانلود کنند.

هدف گوگل از این برنامه جامع و عمومی کاملا مشخص است. هدف مدیران گوگل از برنامه‌ی عمومی نسخه‌ی بتای اندروید N این بوده که با استفاده از بازخوردهای کاربران از نتیجه‌ی کارشان مطمئن بشوند و به این ترتیب در اوایل پاییز امسال کامل‌ترین و کم‌نقص‌ترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید را در اختیار کاربران‌شان قرار بدهند. البته گوگل قول نداده تا نسخه‌ی بتای اندروید N به‌حد کافی باثبات باشد تا کاربران در استفاده از آن دچار مشکلات جدی نشوند. پس توصیه می‌کنیم اگر ساختار اندروید N خیلی برای‌تان اهمیت ندارد فعلا دنبال دانلودش نروید. این نسخه‌ی بتا می‌تواند برای آن دسته از کاربرانی که در زمینه‌ی طراحی اپلیکشین فعالیت می‌کنند و قصد دارند از معماری سیستم‌عامل جدید بیش‌تر بدانند، جذاب‌تر باشد.

بهرحال اندروید N در حال حاضر آن‌قدر کامل هست که گوگل آن را برای تجربه‌ی تمام کاربران‌اش کافی دیده. اگر به‌هر دلیلی کنجکاو هستید تا از ساختار اندروید جدید بیش‌تر بدانید، می‌توانید همین حالا نسخه‌ی بتای آن را دانلود کنید.

گوگل از دستیار صوتی Google Home رونمایی کرد

تصاویر/ در کنفرانس سالانه گوگل چه گذشت؟
در جریان برگزاری کنفرانس گوگل I/O، مدیر تیم کروم‌کست، از دستگاهی به نام «گوگل هوم» (Google Home‌)  رونمایی کرد.

دستیار صوتی Google Home، مکانیزمی شبیه به گجت جدید آمازون (Amazon Echo) دارد. شما قادرید با آن حرف بزنید یا از آن موزیک بخش کنید. کاربرد اصلی این دستگاه پخش موسیقی و سرگرمی است. Google Home کلیدی ندارد و برای کار با آن تنها کافیست با آن حرف بزنید. این دستگاه می‌تواند در قالب یک اسپیکر وای-فای، موسیقی را از سرویس‌های ابری گرفته و باکیفیتی عالی پخش کند.

تصاویر/ در کنفرانس سالانه گوگل چه گذشت؟
 Google Home‌ با کروم‌کست، نست و اسپیکرهای خانگی سازگاری کامل دارد و به کمک آن می‌توان تمام دستگاه‌های هوشمند محیط خانه از جمله تلویزیون را کنترل کرد. حتی با این دستیار گوگل شما قادرید جست‌وجوهای اینترنتی‌تان را هم انجام دهید و هر سوالی که می‌خواهید را از آن بپرسید.

Google Home به‌وسیله‌ی تیم کروم‌کست توسعه پیدا کرده و بخشی از تلاش شرکت گوگل برای خانه‌های هوشمند و اینترنت اشیا به حساب می‌آید. این دستیار صوتی رومیزی همین امسال در رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود.

تصاویر/ در کنفرانس سالانه گوگل چه گذشت؟
گوگل اپلیکیشن چت ویدیویی Duo را معرفی کرد
شرکت گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگانش در کالیفرنیای آمریکا، از اپلیکیشنی جدید برای چت ویدیوی رونمایی کرد. اپلیکیشن Duo مکملی برای اپلیکیشن پیام‌رسانی Allo است. این اپ هم برای اندروید و هم iOS‌ در دسترس خواهد بود.

اپلیکیشن Duo قابلیتی ویژه به نام Knock Knock‌ دارد. این قابلیت جالب به شما اجازه می‌دهد پیش از این‌که به تماس پاسخ دهید فیدی ویدیویی از تماس‌گیرنده را ببینید و تصمیم بگیرید که به چت ویدیویی پاسخ بدهید یا خیر. این قابلیت شما را از تماس‌های مزاحم و تماس‌های ویدیویی تبلیغاتی در امان می‌دارد. این اپلیکیشن قادر است به‌راحتی و بدون قطع ارتباط بین شبکه‌ی وای-فای و سیم‌کارت سوییچ کند و همچنین با توجه به پهنای باند و سرعت شبکه، به بهترین شکل کیفیت تصویر ویدیویی را تنظیم کند.

این اپلیکیشن می‌تواند رقیبی جدی برای اپلیکیشن‌های چت تصویری، نظیر FaceTime در iOS باشد. به‌گفته‌ی گوگل این اپلیکیشن از امن‌ترین تکنولوژی‌های موجود استفاده کرده و اطلاعات به‌صورت رمزگذاری‌شده بین دوطرف مبادله می‌شود. هر دو اپلیکیشن Allo‌ و Duo از تابستان امسال روی دو پلتفرم اندروید و iOS‌ عرضه خواهند شد. سوال اصلی این‌جاست که آیا Duo می‌تواند با ده‌ها اپ چت ویدیویی دیگر که روی گوشی‌تان نصب شده رقابت کند.

تصاویر/ در کنفرانس سالانه گوگل چه گذشت؟

گوگل از برنامه‌ی پیام‌رسان «الو» (Allo) رونمایی کرد
در جریان کنفرانس سالیانه‌ی Google IO، مسوولان و مدیران مجموعه‌ی بزرگ گوگل در کنار معرفی و رونمایی از جدیدترین دستاوردهای‌شان در حوزه‌های IT و تکنولوژی، رسما از برنامه‌ی پیام‌رسان‌ جدیدشان با نام «الو» (Allo) رونمایی کردند.

بر اساس اطلاعات ارایه شده، برنامه‌ی پیام‌رسان جدید الو قرار است از تمام امکاناتی که گوگل در طی سالیان گذشته به‌واسطه‌ی فعالیت به‌عنوان یک موتور جستجوی قدرتمند فراهم کرده است، برای ایجاد تجربه‌ی انتقال پیام ساده و کاربردی به کاربران‌اش بهره ببرد. یکی از ویژگی‌های منحصربفرد الو امکان استفاده از دستیار صوتی گوگل است که به‌طور پیش‌فرض در این برنامه‌ی پیام‌رسان گنجانده شده است. برنامه‌ی پیام‌رسان گوگل در تابستان سال جاری در اختیار کاربران پلتفرم‌های iOS و اندروید قرار خواهد گرفت.

مسوولان گوگل تاکید دارند الو قصد ندارد جای برنامه‌های پیام‌رسان قبلی گوگل مثل Hangout را بگیرد و صرفا شروعی تازه برای برنامه‌های جدید این مجموعه‌ی بزرگ با هدف تغییر نحوه‌ی پیام‌رسانی در میان کاربران‌اش است. طراحان الو تمام تلاش‌شان را به‌کار بسته‌اند تا تجربه‌ی کاربری با این برنامه برای کاربران حسابی تازه و نو باشد. برای استفاده از این برنامه‌ی پیام‌رسان با استفاده از شماره‌ی موبایل‌تان ثبت نام می‌کنید و سپس می‌توانید با استفاده از حساب کاربری گوگل خودتان عملیات ثبت‌نام را کامل کنید.

برای نرم‌افزار پیام‌رسان الو که تنها در اختیار کاربران تلفن‌های همراه هوشمند قرار خواهد گرفت، اکثر امکاناتی که برنامه‌های پیام‌رسان امروزی از آن‌ها بهره‌مند هستند، در نظر گرفته شده است. امکانات و ابزارهایی مثل باکس‌های ارسال و دریافت پیام، ایموجی‌ها و مجموعه‌ای بزرگ از استیکرها.

یکی از قابلیت‌های جالب توجه الو زمانی است که قصد داشته باشید برای مخاطب‌تان پیام یا ایموجی ارسال کنید. در زمان ارسال پیام این امکان را خواهید داشت تا با استفاده از رابط کاربری کشویی که در کنار گزینه‌ی ارسال وجود دارد، اندازه‌ی پیام‌تان را تغییر دهید. به این ترتیب می‌توانید احساسات لحظه‌ای‌تان را در هنگام ارسال یک پیام به راحتی بروز بدهید.

برنامه‌ی پیام‌رسان الو این امکان را دارد تا تصاویری که از کاربر دیگری دریافت می‌کنید را بررسی و تحلیل کند. الو برای این منظور از اطلاعات موتورهای جستجوی گوگل بهره می‌برد و با این روش می‌تواند در مورد تمام تصاویری که دریافت می‌کند بعد از تجزیه و تحلیل نظر بدهد. کاربران هم می‌توانند با استفاده از نظرهایی که الو برای‌شان در نظر می‌گیرد، پاسخ مخاطب‌شان را بدهند. به‌طور مثال اگر یکی از دوستان‌تان تصویری از جشن تولدش برای‌تان بفرستد، الو می‌تواند بعد از آنالیز تصویر که در زمان اندکی صورت می‌گیرد، پاسخ‌هایی مثل «تولدت مبارک» یا «در این تصویر معرکه افتادی» را پیش روی‌تان قرار بدهد. در این حالت کاربر می‌تواند از مجموعه‌ای از پاسخ‌هایی که پیش‌روی‌اش قرار می‌گیرد، بهترین را انتخاب کند.

طراحان این برنامه معتقدند که قوی‌ترین ابزاری که الو در اختیار کاربران‌اش قرار می‌دهد، خود نفس گوگل است. با استفاده از الو می‌تواند با چت‌بات‌های گوگل که قرار است از هر زمان دیگری باهوش‌تر باشند گفتگو کنید و با کمک آن‌ها تک تک امورات روزمره‌تان را مدیریت کنید.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، برنامه‌ی پیام‌رسان الو (Allo) تابستان امسال در اختیار کاربران تلفن‌های همراه هوشمند که از پلتفرم‌های iOS و اندروید استفاده می‌کنند، قرار بگیرد.

طی نطق روز اول کنفرانس Google I/O 2016، گوگل از قابلیت جدید و جالبی در سیستم عامل اندروید خبر دارد. این قابلیت، Instant Apps نام دارد و به‌کمک آن می‌شود بدون دانلود اپلیکیشن‌ها از آن‌ها استفاده کرد.

با قابلیت Instant Apps کاربران اندروید می‌توانند تنها از طریق یک لینک و بدون دانلود از پلی استور، از اپلیکیشن‌های موردنظرشان استفاده کنند. در واقع Instant Apps هر برنامه‌ی اندرویدی‌ای را به آدرس URL تبدیل می‌کند. در کنفرانس امشب، پیش‌نمایشی از این قابلیت به حضار نشان داده شد.

به‌طور مثال به یک سایت فروشگاهی می‌روید و نمی‌خواهید اپلیکیشن آن فروشگاه را روی دستگاه‌تان نصب کنید. فقط کافیست با کلیک روی یک لینک خاص، بدون دانلود، اپ آن فروشگاه را تست کنید و حتی کارتان را راه بیندازید. روال کار به این صورت است که گوگل پلی (Google Play) داده‌های محدودی را دانلود کرده و تجربه‌ی کار با اپلیکیشن را بدون نیاز به دانلود کل آن، برایتان فراهم می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آیا Instant Apps‌ از اجرای اپلیکیشن‌های پیچیده‌تر یا بازی‌ها برمی‌آید یا خیر. برای بهره بردن از Instant App‌حتی لازم نیست جدیدترین نسخه‌ی اندروید را داشته باشید. گوگل امشب این قابلیت را در یک دستگاه مجهز به اندروید کیت‌کت به نمایش گذاشت و گفت استفاده از آن حتی در اندروید جلی‌بین هم وجود خواهد داشت. قابلیت Instant Apps قبل از پایان سال ۲۰۱۶ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 121 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 6:39

سحر دولتشاهی و علی مصفا بازیگران فیلم «وارونگی» به کارگردانی بهنام بهزادی هستند. «وارونگی» در بخش نوعی نگاه شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن حاضر است.

عکس/ سحر دولتشاهی و علی مصفا در جشنواره کن

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 118 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 6:39